Înapoi

Liliana Romaniuc despre volumul Înţelegerea textelor şi ariile curriculare la Brăila

Știri și lansări
Lansare carte image

Liliana Romaniuc despre volumul Înţelegerea textelor şi ariile curriculare la Brăila

Postat de: PROMOVARE
Postat pe data de:
Tue, 10 Dec 2019 10:28:00 +0200 $Date_date $day_
$day_ $month_ $year_

Miercuri, 11 decembrie, ora 14.30, la Colegiul Național „Ana Aslan” Brăila (Calea Călăraşilor 307 A), va avea loc lansarea volumului Înţelegerea textelor şi ariile curriculare, de Mark W. Conley, traducere de Raluca Ungureanu, Dragoş Rusu, Liliana Romaniuc (coord.), apărut de curînd în colecția „Științele educației. Structuri, conținuturi, tehnici” a Editurii Polirom, disponibil și în ediție digitală.

Invitată: prof. dr. Liliana Romaniuc, Președinta Asociației Române de Literație

Moderează: Georgiana Doiniţa Troia, Inspector şcolar de limba şi literatura română

Evenimentul are loc în cadrul Cercului metodic al profesorilor de limba și literatura română din județul Brăila, cu tema „Transformarea practicii de predare folosind strategii de literație”.

Despre carte
Prin Înţelegerea textelor şi ariile curriculare, Mark Conley, unul dintre principalii cercetători în domeniul educaţiei de astăzi, le oferă profesorilor o gamă largă de idei, strategii şi tehnici care să-i ajute pe elevi să-şi dezvolte abilităţile de înţelegere a unui text – abilităţi legate de scris, citit, vorbire, ascultare, înţelegere şi deprinderile necesare în abordarea diferitelor arii curriculare.

După o prezentare a contextului educaţional actual, în condiţiile unei revoluţii tehnologice cu implicaţii profunde asupra viitorului elevilor, volumul se concentrează pe specificul modului de planificare şi predare, subliniind necesitatea dobîndirii de către elevi a unor abilităţi esenţiale, precum activarea cunoştinţelor anterioare, creşterea nivelului de înţelegere sau dezvoltarea unei modalităţi de învăţare pe baza gîndirii critice. Sînt vizate de asemenea formarea identităţii elevilor sau capacitatea lor de a lua deciziile potrivite, dar şi responsabilitatea profesorilor şi exigenţele tot mai mari cu care se confruntă aceştia.

Din cuprins: Literaţia la adolescenţi, diversitate şi predare pentru elevii de azi • Metode alternative în proiectarea şi predarea lecţiilor • Înţelegerea şi utilizarea textelor • Evaluarea continuă • Susţinerea elevilor în aprofundarea lecturii • Activarea cunoştinţelor anterioare şi motivarea înainte de lectura textelor • Dezvoltarea competenţelor de scriere a textelor la toate disciplinele

Mark W. Conley, profesor la College of Education din cadrul University of Memphis, este un cercetător şi autor foarte apreciat din domeniul literaţiei. Eforturile cercetărilor sale de ultimă oră se concentrează pe relaţia dintre literaţia adolescenţilor şi noile cerinţe de responsabilitate, pe dezvoltarea de strategii de învăţare în ariile de conţinut şi pe predarea modalităţilor de implementare a strategiilor de învăţare în cadrul programei la profesorii începători şi la cei care se pregătesc să devină profesori. Ca autor de succes, dr. Conley a publicat mai multe cărţi şi numeroase articole despre evaluarea literaţiei, literaţia în aria de conţinut şi politica literaţiei, printre care Connecting Standards and Assessment through Literacy. Odată cu publicarea volumului Content Area Literacy: Learners in Context (Înţelegerea textelor şi ariile curriculare), dr. Conley pune în legătură predarea literaţiei în ariile de conţinut şi practicile de evaluare cu strategiile de învăţare bazate pe cercetare, totul în contextul provocărilor de astăzi privitoare la evaluare şi responsabilitate, combinate cu o nouă înţelegere a adolescenţilor şi literaţiei. Anterior, dr. Conley a fost coordonatorul programului de doctorat de la Department of Teacher Education din cadrul Michigan State University. În prezent, dr. Conley menţine o relaţie strînsă cu practicile şi practicienii din şcolile de astăzi, în calitate de profesor la University of Memphis, şi cu Memphis City Schools, fiind autorul curriculumului de la Memphis Literacy Corps, un program de tutoriat ce cuprinde 900 de tutori de vîrsta facultăţii şi 3.000 de copii. De asemenea, a creat activităţi online şi live de dezvoltare profesională pentru o parte dintre cei 7.000 de profesori ai acestei unităţi. Ca rezultat al cercetării sale privind adolescenţii şi literaţia în context urban, dr. Conley conduce un program de tutoriat pentru literaţia adolescenţilor în şcolile urbane al căror personal este format din profesori începători. Dr. Conley a făcut parte şi din consiliul de administraţie al National Reading Conference în perioada 2006-2008. Recent a fost instructor pentru educaţia de calitate a profesorilor licenţiaţi la nivel de şcoală primară şi generală în cadrul Reading Task Force şi Literacy Task Force pentru International Reading Association. Dr. Mark Conley locuieşte cu soţia lui, Tami, arhitectă, în Memphis, Tennessee… mai puţin pentru o săptămînă în fiecare vară, cînd îşi urmăreşte pasiunea pentru ciclism, luînd parte la RAGBRAI, o cursă cu bicicleta de o săptămînă de-a lungul statului Iowa.