Domeniu: Științele educației -> Educație specială -> General
Științele educației -> Evaluare
Științele educației -> Psihologia educaţiei
Colecție: ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI -> Structuri, conținuturi, tehnici
Număr pagini: 576
ISBN: 978-973-46-4963-1
Tip ediție: broșată
Format: 160x235
An apariție: 2015
Adrian Roșan
Psihopedagogie specială. Modele de evaluare și intervenție
În stoc
Sinteza a celor mai noi studii in domeniu, volumul abordeaza diferitele aspecte ale psihopedagogiei speciale, urmarind educatia, terapia si reabilitarea persoanelor cu nevoi speciale in cadrul institutiilor specializate. Sint prezentate tipurile de dizabilitati, sindroame si tulburari specifice, terapii multidisciplinare si tehnici de coping, elemente de dezvoltare curriculara si programe de interventie timpurie, sisteme de comunicare si servicii de consiliere. Metodele de recuperare propuse au la baza cele mai recente descoperiri din domeniile geneticii umane, neurostiintelor si neuropsihologiei, dar si din ariile psihopedagogiei speciale, psihologiei dezvoltarii, ergonomiei si tehnologiilor informatice de acces. Pentru o mai buna intelegere a conceptelor expuse, in volum au fost incluse studii de caz si exemple practice, precum si un glosar de termeni. Psihopedagogie speciala acopera intreaga tematica a domeniului, putind fi utilizat cu succes atit de studentii de la facultatile de psihologie si stiinte ale educatiei, cit si de profesori, psihologi sau psihoterapeuti.
 
Din cuprins:
Dimensiuni si metode de evaluare a calitatii vietii in contextul dizabilitatii • Dizabilitatea intelectuala • Dizabilitatile auditive • Dizabilitatile vizuale • Tulburarile de limbaj si comunicare • Tulburarile de invatare • Tulburarile din spectrul autist • Sindromul Down • Bilbiiala – modele de evaluare si interventie • Deficitul de atentie cu/fara hiperactivitate (ADHD) • Evaluarea si interventia timpurie in cazul copiilor la risc si cu dizabilitati in perioada copilariei mici • Sisteme de comunicare alternative si augmentative • Elemente de consiliere psihologica si psihoterapie a persoanelor cu dizabilitati si a familiilor acestora
49.95 RON
Varianta tiparită
Adaugă in coș
Adaugă la favorite
Sumar
Despre autor
Adrian Roșan (coordonator)
Adrian Rosan este conferentiar universitar si director al Departamentului de Psihopedagogie Speciala, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Babes‑Bolyai” din Cluj‑Napoca, din anul 2012, licentiat in Psihopedagogie Speciala si Psihologie, psihoterapeut cu drept de libera practica si supervizor in psihopedagogie speciala, doctor in Psihologie al aceleiasi universitati din 2009. In anul 2011 a fost visiting researcher la Universitatea din New Orleans (SUA), Departamentul de Psihologie, Laboratorul de Psihopatologie Developmentala. Domenii de interes: trasaturile callous-unemotional (CU), screeningul psihopatiei in dezvoltare, competentele emotionale si comportamentele agresive la copii si adolescenti. Este autor a doua volume si a peste 50 de capitole de carti si articole de specialitate, dintre care amintim: Violenta juvenila scolara – teorie, preventie si interventie inte­grativa (Presa Universitara Clujeana, 2006), Comportamentul violent – strategii de screening si inter­ventie (Alma Mater, 2009), CU Traits Screening (in colab., editie bilingva, Alma Mater, in curs de aparitie), precum si al unor articole publicate in reviste de specialitate: „The analysis of errors in facial expressions recognition based on DANVA 2”, Studia Psychologia-Paedagogia (2010), „Types of aggression in adolescents with high and low callous unemotional traits”, Studia Psychologia-Paedagogia (2011), „Associations between callous unemotional traits aggression and psychopathology in detained adolescent males”, Journal of Cognitive and Behavioral Psychotherapies (in colab., 2013). In calitate de director a derulat programe de cercetare nationale: „Relatia dintre capacitatea de recunoastere a expresiilor faciale, empatie si riscul de aparitie a comportamentului violent - element pivotal in preventia comportamentului violent la virsta pubertatii” (2007), „Screeningul adolescentilor cu trasaturi callous unemotional (CU) din centre de reeducare din Romania – procedura validata stiintific” (2010-2012). A tradus si adaptat in limba romana probe consacrate international in domeniul screeningului agresi­vitatii si trasaturilor CU (Inventory of Callous Unemotional Traits, Pair Conflict Scale, Antisocial Process Screening Device, MAYSI). Este membru al unor asociatii stiintifice si retele profesionale nationale si internationale.

Recomandari

Parerea cititorilor
mai multe comentarii..
Lasa un comentariu
Trebuie sa fii logat pentru a putea lasa un comentariu. Log in