Domeniu: Științele educației -> Evaluare
Științele educației -> Metode şi materiale didactice -> General
Colecție: COLLEGIUM -> Științele educației
Număr pagini: 272
ISBN: 978-973-46-0936-9
Tip ediție: broșată
Format: 135x200
An apariție: 2008
Constantin Cucoș
Teoria și metodologia evaluării
Stoc epuizat

O introducere comprehensiva in teoria si metodologia evaluarii, acest manual universitar are ca principale finalitati dobindirea de cunostinte si deprinderi specifice activitatii de evaluare scolara, insusirea unor criterii de selectare a metodelor evaluative traditionale sau recente, evitarea disfunctiilor ce pot sa apara in activitatile de evaluare, precum si cresterea autonomiei profesorilor in gindirea si aplicarea unor instrumente si tehnici de notare a performantelor elevilor. Casetele cu exercitii si teme de reflectie ii vor ajuta pe cei pusi in situatia evaluarii efective sa identifice sau sa creeze cele mai oportune dispozitive evaluative reclamate de situatia educativa in cauza. Conceputa ca o sursa si un suport interogativ asupra evaluarii scolare, lucrarea se adreseaza studentilor aflati in faza de pregatire initiala de la facultatile de profil sau care urmeaza cursurile modulului pedagogic, dar si cadrelor didactice care participa la diferite stagii de formare continua.

28.85 RON
Varianta tiparită
Adaugă in coș
Adaugă la favorite
Sumar

• Evaluarea randamentului scolar – componenta a demersului didactic • Procesualitatea evaluarii. Ipostaze, functii, caracteristici • Evaluarea competentelor si lumea valorilor. Relevanta evaluarii intr-o lume dinamica • Strategii de evaluare si notare • Factori ai variabilitatii aprecierii si notarii • Testul docimologic – instrument de masurare a rezultatelor scolare

Despre autor
Constantin Cucoș (autor)

Constantin CUCOŞ este profesor universitar în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei şi director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, de circa 22 de ani, în cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Dintre lucrările publicate la Editura Polirom menţionăm: Educaţia. Dimensiuni culturale şi interculturale (2000), Pedagogie (1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului şcolar (2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (2006), Teoria şi metodologia evaluării (2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvîrşire (2008), Educaţia. Experienţe, reflecţii, soluţii (2013), Educaţia estetică (2014), Educaţia. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (2017) şi Istoria pedagogiei. Idei şi doctrine pedagogice fundamentale (2001, 2017). Este autorul a peste 200 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competenţă: formarea formatorilor, filosofia educaţiei, pedagogia culturii, educaţia religioasă, pedagogia interculturală.

Recomandari

Parerea cititorilor
mai multe comentarii..
Lasa un comentariu
Trebuie sa fii logat pentru a putea lasa un comentariu. Log in