Domeniu: Științele educației -> General
Științele educației -> Studii și eseuri
Colecție: ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI -> Structuri, conținuturi, tehnici
Număr pagini: 230
ISBN: 978-973-46-1038-9
Tip ediție: broșată
Format: 160x235
An apariție: 2008
Constantin Cucoș
Educația. Iubire, edificare, desăvîrșire
Stoc epuizat
Un alt mod de a vorbi despre educatie, mai putin doct si sistematic, care incearca sa imbine abstractul cu faptul de viata, generalul cu situatia particulara. Unitatea cartii se contureaza abia la sfirsit, prin structurarea unor cimpuri tematice congruente. Sint abordate teme diverse, de la institutia discipolatului, iubirea pedagogica, schimbarile de paradigma educationala si educarea prin sine pina la caracterul formator al experientei sacrului si al unor "intimplari" semnificative.
9.62 RON
Varianta tiparită
Adaugă in coș
Adaugă la favorite
Sumar
Discipolat si iubire pedagogica • Educatia - o relatie privilegiata • Confluente si contradictii formative • Globalizare, tehnologizare, invatare • Pluralismul cultural si educatia pentru acceptarea celuilalt  • Citeva probleme ale invatamintului romanesc • Formarea prin sine si prin altii • Spiritualitatea religioasa in scoala • Statutul icoanelor in scoli • Culturalizarea religioasa - o coordonata a invatamintului romanesc • Evocari pedagogice
Despre autor
Constantin Cucoș (autor)

Constantin Cucoş s-a născut în localitatea Osoi-Comarna, judeţul Iaşi, în 1958. Este absolvent al Facultăţii de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, promoţia 1985. În 1994 a obţinut titlul de doctor în ştiinţele educaţiei la universitatea ieşeană, cu o lucrare de filosofia educaţiei. Este profesor universitar în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei şi director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Lucrări publicate: Pedagogie şi axiologie (Editura Didactică şi Pedagogică R.A., 1995), Educaţia religioasă. Conţinut şi forme de realizare (Editura Didactică şi Pedagogică, 1996), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (Editura Polirom, 1997), Educaţia religioasă. Repere teoretice şi metodice (Editura Polirom, 1999; ediţia a II-a, 2009), Educaţia. Dimensiuni culturale şi interculturale (Editura Polirom, 2000), Pedagogie (Editura Polirom, 2000; ediţia a II-a, 2002; ediţia a III-a, 2014), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului şcolar (Editura Polirom, 2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (Editura Polirom, 2006), Teoria şi metodologia evaluării (Editura Polirom, 2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvîrşire (Editura Polirom, 2008), Educaţia. Experienţe, reflecţii, soluţii (Editura Polirom, 2013), Educaţia estetică (Editura Polirom, 2014), Educaţia. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (Editura Polirom, 2017). Este autor a peste 200 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competenţă: filosofia educaţiei, pedagogia culturii, educaţia religioasă, pedagogia interculturală.

Recomandari

Parerea cititorilor
mai multe comentarii..
Lasa un comentariu
Trebuie sa fii logat pentru a putea lasa un comentariu. Log in