Domeniu: Științele educației -> Psihologia educaţiei
Psihologie -> Educaţie
Științele educației -> Manuale
Colecție: ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI -> Structuri, conținuturi, tehnici
Număr pagini: 320
ISBN: 973-683-213-9
Tip ediție: broșată
Format: 160x235
An apariție: 1999
Constantin Cucoș
Psihopedagogie pentru examene de definitivare și grade didactice
Stoc epuizat
Realizata in cadrul Departamentului pentru Pregatirea Personalului Didactic, cu colaborarea unui grup de cadre didactice de la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii „Al.I. Cuza”, Iasi, lucrarea cuprinde un pachet de zece unitati de curs, delimitate in consens cu programele de pregatire in vederea examenelor de definitivare si grade didactice.
28.85 RON
Varianta tiparită
Adaugă in coș
Adaugă la favorite
Sumar
Educatia si provocarile lumii contemporane • De la probleme de anvergura materiala la „problematica lumii contemporane” • Educatia - mediator al stiintei si tehnicii în epoca contemporana • Raspunsuri ale educatiei la cerintele dezvoltarii lumii contemporane • „Educatiile paralele” • Invatarea in scoala • Esenta învatarii • Perceptia si atentia • Memoria • Creativitatea si cultivarea ei în scoala • Gindirea. Dezvoltarea gindirii în procesul instructiv-educativ • Aspecte psihologice ale educarii motivatiei scolarilor • Personalitatea elevului • Conceptul de personalitate • Temperamentul • Caracterul • Modificarea comportamentului prin sistemul de întariri si pedepse • Aptitudinile • Rolul expectantelor în dezvoltarea personalitatii • Continuturile procesului de invatamint, componenta a curriculum-ului • Conceptualizarea continuturilor • Selectia continuturilor • Organizarea continuturilor • Metodele de învatamint • Definitii si cadre de referinta necesare • Sistemul metodelor de învatamint: configuratie actuala • Comentariu necesar asupra criteriilor de clasificare • Prezentarea analitica a principalelor metode de învatamint • Probleme de docimologie didactica • Discriminari conceptuale • Probleme actuale privind evaluarea • Functiile evaluarii • Strategii de evaluare • Tehnici de notare • Factori perturbatori în apreciere si notare • Testul docimologic • Formarea elevilor pentru autoevaluare. Avantaje si posibilitati practice • Proiectarea si desfasurarea activitatii didactice • Modalitati de organizare si desfasurare a activitatii didactice • Lectia ca microsistem pedagogic • Proiectarea activitatii didactice • Comunicarea didactica • Introducere • Forme ale comunicarii umane • Comunicarea didactica • Retroactiuni ale comunicarii didactice • Psihologia sociala a cimpului educational • Probleme generale • Grupul scolar • Dinamici psihosociale în cimpul educational • Dimensiuni psihosociale ale activitatii profesorului • Devierile comportamentale ale elevilor si combaterea lor. Esecul la invatatura si prevenirea lui • Precizari terminologice • Forme ale inadaptarii scolare si factorii care le explica • Aspecte psihopedagogice privind profilaxia comportamentului deviant al elevilor • Notiunea de „esec scolar” • Cauze ale esecului scolar • Posibilitati de prevenire si înlaturare a esecului scolar
Despre autor
Constantin Cucoș (autor)

Constantin Cucoş s-a născut în localitatea Osoi-Comarna, judeţul Iaşi, în 1958. Este absolvent al Facultăţii de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, promoţia 1985. În 1994 a obţinut titlul de doctor în ştiinţele educaţiei la universitatea ieşeană, cu o lucrare de filosofia educaţiei. Este profesor universitar în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei şi director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Lucrări publicate: Pedagogie şi axiologie (Editura Didactică şi Pedagogică R.A., 1995), Educaţia religioasă. Conţinut şi forme de realizare (Editura Didactică şi Pedagogică, 1996), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (Editura Polirom, 1997), Educaţia religioasă. Repere teoretice şi metodice (Editura Polirom, 1999; ediţia a II-a, 2009), Educaţia. Dimensiuni culturale şi interculturale (Editura Polirom, 2000), Pedagogie (Editura Polirom, 2000; ediţia a II-a, 2002; ediţia a III-a, 2014), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului şcolar (Editura Polirom, 2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (Editura Polirom, 2006), Teoria şi metodologia evaluării (Editura Polirom, 2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvîrşire (Editura Polirom, 2008), Educaţia. Experienţe, reflecţii, soluţii (Editura Polirom, 2013), Educaţia estetică (Editura Polirom, 2014), Educaţia. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (Editura Polirom, 2017). Este autor a peste 200 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competenţă: filosofia educaţiei, pedagogia culturii, educaţia religioasă, pedagogia interculturală.

Recomandari

Parerea cititorilor
mai multe comentarii..
Lasa un comentariu
Trebuie sa fii logat pentru a putea lasa un comentariu. Log in