Domeniu: Științele educației -> General
Științele educației -> Studii și eseuri
Colecție: ȘTIINȚELE EDUCAȚIEI
Număr pagini: 320
ISBN: 978-973-46-3232-9
Tip ediție: broșată
Format: 135x200
An apariție: 2013
Constantin Cucoș
Educația. Experiențe, reflecții, soluții
Stoc epuizat
Rezultatul unor preocupari constante ale autorului, lucrarea propune un discurs despre educatie care, fara sa neglijeze dimensiunea teoretica, pune accent mai putin pe concepte si mai mult pe experienta traita si asumata ca subiect al reflectiei pedagogice. Tematica abordata este vasta, mergind de la calitatea si performanta in invatamint, noile provocari si exigente in educatie, dilemele formarii in contextul noilor medii culturale si educatia religioasa pina la rememorarea ca sursa si proba a invatarii si calatoria ca experienta de initiere. Problematica si maniera ei de tratare apropiata de eseu recomanda cartea unui public larg: specialisti in stiintele educatiei, cadre didactice din invatamintul de toate nivelurile, studenti, parinti si elevi.
 
Din cuprins:
Falsa disputa dintre cunostinte si competente • Educatie, programare, schimbare • Capcanele irealului • Probleme, temeiuri si parcursuri ale educatiei spirituale • Ritmuri, prilejuri si timpuri ale invatarii • Scoala din inima noastra • Opinii si pozitionari – patru interviuri
28.85 RON
Varianta tiparită
Adaugă in coș
Adaugă la favorite
Sumar
Despre autor
Constantin Cucoș (autor)

Constantin Cucoş s-a născut în localitatea Osoi-Comarna, judeţul Iaşi, în 1958. Este absolvent al Facultăţii de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, promoţia 1985. În 1994 a obţinut titlul de doctor în ştiinţele educaţiei la universitatea ieşeană, cu o lucrare de filosofia educaţiei. Este profesor universitar în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei şi director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Lucrări publicate: Pedagogie şi axiologie (Editura Didactică şi Pedagogică R.A., 1995), Educaţia religioasă. Conţinut şi forme de realizare (Editura Didactică şi Pedagogică, 1996), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (Editura Polirom, 1997), Educaţia religioasă. Repere teoretice şi metodice (Editura Polirom, 1999; ediţia a II-a, 2009), Educaţia. Dimensiuni culturale şi interculturale (Editura Polirom, 2000), Pedagogie (Editura Polirom, 2000; ediţia a II-a, 2002; ediţia a III-a, 2014), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului şcolar (Editura Polirom, 2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (Editura Polirom, 2006), Teoria şi metodologia evaluării (Editura Polirom, 2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvîrşire (Editura Polirom, 2008), Educaţia. Experienţe, reflecţii, soluţii (Editura Polirom, 2013), Educaţia estetică (Editura Polirom, 2014), Educaţia. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (Editura Polirom, 2017). Este autor a peste 200 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competenţă: filosofia educaţiei, pedagogia culturii, educaţia religioasă, pedagogia interculturală.

Recomandari

Parerea cititorilor
mai multe comentarii..
Lasa un comentariu
Trebuie sa fii logat pentru a putea lasa un comentariu. Log in