












În România, ca peste tot în lume, sistemul educativ este într-o permanentă transformare, însă în ţara noastră, de cele mai multe ori, procesul schimbării pare haotic, dacă nu chiar diletantist. Constantin Cucoş încearcă să identifice o serie de inovaţii din învăţămînt, să evidenţieze blocaje sau provocări, dar şi puncte la care încă mai este de lucru. Elevii şi studenţii ar trebui să aibă un cuvînt de spus în privinţa educaţiei pe care o primesc? Cum trebuie formaţi profesorii? Intră şcoala din România cu adevărat în era digitală? Cît de benefic este homeschooling-ul? Se acordă suficientă atenţie plagiatului? Acestea sînt doar cîteva dintre întrebările la care răspunde Educaţia. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări, o carte ce se adresează atît studenţilor care se pregătesc pentru o carieră în sistemul de învăţămînt, corpului profesoral, pedagogilor, cît şi persoanelor cu putere de decizie asupra politicilor privind educaţia.
Pregătirea pentru viitor – scop al formării • Schimbare şi inovare în educaţie • E nevoie de o reglementare a temelor elevilor? • Rolul bunicilor în educaţia nepoţilor • Educaţia în era noilor tehnologii • Cum trebuie formaţi profesorii • Educaţia şi spiritualitatea religioasă

Constantin CUCOŞ este profesor universitar în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei şi director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, de circa 22 de ani, în cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Dintre lucrările publicate la Editura Polirom menţionăm: Educaţia. Dimensiuni culturale şi interculturale (2000), Pedagogie (1996, 1997, 1998, 2000, 2002, 2006, 2014), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului şcolar (2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (2006), Teoria şi metodologia evaluării (2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvîrşire (2008), Educaţia. Experienţe, reflecţii, soluţii (2013), Educaţia estetică (2014), Educaţia. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (2017) şi Istoria pedagogiei. Idei şi doctrine pedagogice fundamentale (2001, 2017). Este autorul a peste 200 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competenţă: formarea formatorilor, filosofia educaţiei, pedagogia culturii, educaţia religioasă, pedagogia interculturală.