Domeniu: Științele educației -> General
Colecție: COLLEGIUM -> Științele educației
Număr pagini: 352
ISBN: 978-973-46-7111-3
Tip ediție: broșată
Format: 160x235
An apariție: 2017
Constantin Cucoș
Istoria pedagogiei. Idei și doctrine pedagogice fundamentale (ediţia 2017)
Ultimele exemplare

Ediţia a II-a revăzută şi adăugită

Volumul oferă o introducere în istoria celor mai reprezentative idei şi concepţii pedagogice, completată în această nouă ediţie de abordarea principalilor reprezentanţi ai pedagogiei autohtone. O extindere problematică firească, întrucît şi în perimetrul gîndirii româneşti despre educaţie s-au manifestat puncte de vedere deosebit de consistente, convergente cu cele existente pe plan universal, însă racordate la elemente socioculturale specifice. Istoria pedagogiei se adresează în primul rînd studenţilor de la facultăţile cu profil didactic, celor de la secţiile de pedagogie, psihopedagogie, psihologie în special, dar şi tuturor viitorilor profesori, indiferent de specializarea lor, precum şi formatorilor interesaţi de evoluţia teoriilor despre educaţie.

 

34.95 RON
Varianta tiparită
Adaugă in coș
Adaugă la favorite
Sumar

Antichitatea clasică: Socrate, Platon, Aristotel • Pedagogia creştină: Clement Alexandrinul, Vasile cel Mare, Ioan Gură de Aur, Augustin, Toma de Aquino • Renaşterea şi Reforma: Erasmus din Rotterdam, François Rabelais, Michel de Montaigne, Thomas Morus, Tommaso Campanella • Pedagogia clasică: Immanuel Kant, Jean-Jacques Rousseau, Lev Nikolaevici Tolstoi • Alfred Binet, Ernst Meumann, Wilhelm August Lay • „Educaţia nouă”: Maria Montessori, Édouard Claparède, Adolphe Ferrière • Alte repere pedagogice în secolul XX: Émile Durkheim, John Dewey, Eduard Spranger • Reprezentanţi ai pedagogiei româneşti: Spiru Haret, Ion Găvănescul, Onisifor Ghibu, Ştefan Bârsănescu

Despre autor
Constantin Cucoș (autor)

Constantin Cucoş s-a născut în localitatea Osoi-Comarna, judeţul Iaşi, în 1958. Este absolvent al Facultăţii de Filosofie, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, promoţia 1985. În 1994 a obţinut titlul de doctor în ştiinţele educaţiei la universitatea ieşeană, cu o lucrare de filosofia educaţiei. Este profesor universitar în cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei şi director al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Lucrări publicate: Pedagogie şi axiologie (Editura Didactică şi Pedagogică R.A., 1995), Educaţia religioasă. Conţinut şi forme de realizare (Editura Didactică şi Pedagogică, 1996), Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică (Editura Polirom, 1997), Educaţia religioasă. Repere teoretice şi metodice (Editura Polirom, 1999; ediţia a II-a, 2009), Educaţia. Dimensiuni culturale şi interculturale (Editura Polirom, 2000), Pedagogie (Editura Polirom, 2000; ediţia a II-a, 2002; ediţia a III-a, 2014), Timp şi temporalitate în educaţie. Elemente pentru un management al timpului şcolar (Editura Polirom, 2002), Informatizarea în educaţie. Aspecte ale virtualizării formării (Editura Polirom, 2006), Teoria şi metodologia evaluării (Editura Polirom, 2008), Educaţia. Iubire, edificare, desăvîrşire (Editura Polirom, 2008), Educaţia. Experienţe, reflecţii, soluţii (Editura Polirom, 2013), Educaţia estetică (Editura Polirom, 2014), Educaţia. Reîntemeieri, dinamici, prefigurări (Editura Polirom, 2017). Este autor a peste 200 de studii în volume colective sau reviste de specialitate. Domenii de competenţă: filosofia educaţiei, pedagogia culturii, educaţia religioasă, pedagogia interculturală.

Recomandari

Parerea cititorilor
mai multe comentarii..
Lasa un comentariu
Trebuie sa fii logat pentru a putea lasa un comentariu. Log in