Domeniu: Familie şi relaţii -> Parenting -> General
Psihologie -> Educaţie
Colecție: PSIHOLOGIA COPILULUI & PARENTING
Număr pagini: 400
ISBN: 978-973-46-8384-0
Tip ediție: broșată
Format: 130x200
An apariție: 2021
Elena  Bonchiș
Generația Z
În stoc

O perspectivă psihologică şi educaţională

Gîndul de a scrie această carte despre generația Z, pe care noi am botezat‑o hic et nunc, a apărut în urmă cu cîțiva ani, dintr‑o nevoie resimțită acut, asemenea multor altora, de a cunoaște, a înțelege specificul unei cohorte născute, crescute și educate într‑o lume globalizată, interconectată digital. Se estimează că această generație, căreia i s‑au dat peste 25 de denumiri, va reprezenta, împreună cu generația Y, aproximativ 70‑80% din totalul forței de muncă pînă în 2025. Acesta este un motiv în plus pentru a descifra profilul ei psihologic. Cum gîndește? Cum memorează, stochează și actualizează informația? Cît de inteligentă este din punct de vedere emoțional? Ce nivel al stimei de sine manifestă? Cum se raportează la școală și familie? Cît de religioasă este? Cu ce vulnerabilități se confruntă? Am încercat în această lucrare, pe de o parte, să înțelegem, să descriem și să explicăm caracteristicile psiho-educaționale ale acestei generații, iar pe de altă parte, să propunem strategii de optimizare a relațiilor cu familia, cu școala, cu comunitatea în ansamblul ei.

39.95 RON
Varianta tiparită
Adaugă in coș
Adaugă la favorite
Sumar
Despre autor
Elena  Bonchiș (coordonator)

Elena Bonchiş este profesor universitar doctor, iniţiator, membru fondator şi preşedinte de onoare al Asociaţiei Naţionale a Psihologilor Şcolari, editor al Romanian Journal of School Psychology. A publicat peste 100 de studii şi articole în reviste de specialitate naţionale şi internaţionale. Este autoare a volumelor: Studierea imaginii de sine în copilărie şi adolescenţă (1997), Copilul şi copilăria – o abordare psiho‑pedagogică (1998), Metodica predării psihologiei în liceu (1999), Psihologia desenului copilului (2004), Teorii ale dezvoltării copilului (2006), Psihologia copilului (2007), Desenul şi dezvoltarea cognitivă a copilului (2010), Am fost prietena lui Trebuie (2016); coautoare a volumelor: Practica pedagogică între tradiţie şi inovaţie (1997), Copilăria – fundament al personalităţii (1997), Educaţia ieri‑azi‑mîine (1998), Competenţe predictibile ale dascălului în perspectiva viitorului (2006), Educăm şi vindecăm prin poveşti (2008), Introducere în psihologia personalităţii (2009); a coordonat volumele: Dezvoltarea umană – aspecte psihosociale (2000), Învăţarea şcolară (2002), Psihologia vîrstelor (2004), Psihologie generală (2006), Cunoaşterea psihologică a copilului – premisă a adaptării şcolare (2009), Impactul parentingului incomplet asupra dezvoltării socioemoţionale a copilului şi adolescentului (2010), Familia şi rolul ei în educarea copilului (2011), Psihologia jocului (2014), Învaţă să asculţi (2019).

Recomandari

Parerea cititorilor
mai multe comentarii..
Lasa un comentariu
Trebuie sa fii logat pentru a putea lasa un comentariu. Log in